Teknoloji

Çinli Otomobil Markaları 6 Yıl İçinde Büyümeyi Hedefliyor

Altı yıl sonra dünyada satılan her üç otomobilden biri Çinli markalara ait olabilir. Alix Partners’ın hazırladığı rapora göre ABD ve AB’nin ek vergi önlemlerine rağmen Çinli otomobil üreticileri hızla büyümelerini sürdürüyor. 2030’lardan itibaren yılda 9 milyon otomobil ihraç ederek dünya bir numarası olmak istiyorlar. Raporda, Çin’de elektrikli otomobil üretim maliyetlerinin, Avrupa’ya kıyasla üçte bir oranında daha düşük olduğu belirtiliyor bu da Çinli üreticilere avantaj sağlıyor.

Gelecek altı yıl sonunda %33 paya sahip olacak Çinli firmalar şu an %21 payla otomobil piyasasında yerini alıyor. Kendi ülkelerinde %72’lik Avrupa’da ise %12’lik bir orana sahip olmak isteyen üreticiler 2030 yılına kadar kendi ürettikleri araç satışlarının 9 milyona ulaşmasını hedefliyorlar.

Çinli otomobil markası Cherry

Diğer Ülkeler Çin’i Tehdit Olarak Görüyor

Çinli üreticilerin yükselmeyi hedeflediği otomobil piyasasında Türkiye dahil batılı otomobil üreticileri Çin’i tehdit olararak görmeye başladı. Geçtiğimiz aylarda bunun için ek gümrük gibi tedbirler alınmıştı. ABD ve AB vergi artışlarına gitmişti. Ancak ne kadar önlem alınsada hem ham madde çokluğu hem de teknolojik gelişmelerin yüksek olduğu Çin’i durduramayacaklar gibi görünüyor. Elektrikli araç pazarında uygun ve yüksek teknolojili üretimlerle Çinli otomobiller ile gelecekte daha fazla karşılaşmamız kaçınılmaz.

Türkiye otomobil pazarında ise BYD, MG, Chery, Leap Motors, Hongqi, DFSK, Skywell ve Voyah gibi Çinli otomobil markalarını daha sık görüyoruz.

kavakajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu